fredag 18 april 2008

Titta han fäller ;)

Varning! Fullkomligt stickbefriat inlägg.

Allas sötnos Focus ;)

Det har då inte blivit mycket stickning idag... snarare inget alls. Inleder man dagen med att dyka in i stallet med kameran i högsta hugg så blir man ganska lätt kvar. Inte för att jag är så förtjust i kameran (med tre sekunder fördröjning så får man smyga sig på och hoppas på blind tur när man fotograferar saker som rör sig.. typ småsyskon, vänner, hästar, kaniner...) men för att man ser allt trevligt som man kunde fotografera.

Det blev i alla fall en handfull foton på min självklara favorit Coccos. Mor min har haft honom sedan har varit sex månader så han har varit såväl min som min systers och lillebrors första ponny. Min stora kärlek är och förblir min Peppe men Focus har verkligen en speciell plats i hjärtat så det glädjer verkligen att se att han redan har börjat fälla. Förra sommaren var en ren katastrof trots att han fick spendera den med två andra shettisar. Han släppte inte den sista pälsen fören i slutet i juli och tog sig ton när han kom hem igen (och inte av slaget skönsång). Det var då man önskade att man hade hunnit att vara där mer istället för att låta över det på den andra shettisägaren som hade dem inpå knuten. Undra på att man inte vet vad man ska göra den här sommaren.

Men och andra sidan... hur många kan gissa hur gammal den parveln är?

3 kommentarer:

teresa sa...

Vilken raringhäst, den skulle jag gärna vilja gulla med. Tack för din uppmuntran på min blogg. Fin ny bild på dig - undrar om jag skulle känna igen dig om vi möttes?
Ha en skön stickhelg!

Toni sa...

Thanks for visiting my blog! I love the pony--unfortunately, the online translator I found makes little to no sense of your blog--but it was entertaining. :)

Anonym sa...

Jag avundas din förmåga att publicera underbar artikel - ville bara säga att jag gillar det här!