lördag 3 april 2010

stand in bunny ears

Okej... det blir inga muffins idag. Istället bakar vi saltbröd till ostarna vi hittade till påskbordet. Är ni någon gång i Kungälv så gå definitivt in i ostboden borta på västragatan. Det är en upplevelse i sig och så här långt har jag bara kommit ut med fantastiskt härliga danska ostar. De hör visserligen hemma med riktigt danskt rågbröd (inte det där hästebrödet dalhs säljer) men i brist på annat bakar vi saltbröd.

Imorgon däremot ska det bli muffin. Äpple & kanel med lite "crunchys" på toppen. Det är i varje fall något att se fram emot. Frågan är bara vem som ska hjälpa mig att äta dem. Några frivilliga?

Eftersom mitt påskhumör fortfarande inte har infunnit sig och jag verkligen inte vill posera med "my fluffy bunny ears" (jag har faktiskt ett par - älskar dem) så tar jag hjälp av min bunny-assistent - the one and only Sally!

GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv. FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN! sa...

hejsan :)
hoppas du får en trevlig helg :)

(p.s har frågestund på min blogg, så ställ en fråga där http://satilaryttaren.blogg.se/2010/may/fragestund.html)

Kram :D

Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :) sa...

sv; a det gör jag :P Vad roligt :)