onsdag 11 augusti 2010

It's ALIVE!

Det har rått kylig tystnad länge mellan Matilda och mig. Med betoning på länge. Vad jag än har gjort så har vi helt enkelt bara inte kommit överrens. Jag vet inte om det var så att hon var allergiskt mot angora, kände sig bortglömd mellan jobb, vänner, snyggingen eller pojken eller om hon bara satte sig på tvären men det har varit fullskaligt krig.

Inte ens den där Merinon hon älskade så sist gick ner. Inte förrens vi provade BFL verkade vi komma överrens. Så nu sitter jag och spannar läckerheter som jag tror kan locka henne - om inte annat för att det är så ljuvligt att lyssna på det lågmälda surret, känna mjuk fluffig ull i händerna och bara känna sig så där härligt hemma och trygg.

Även om det inte finns någon plats för vare sig läckert Blå Shettlandsull eller Eldfängd BFL i min budget just nu så sitter man och spanar, drägglar och undrar om man kanske kan utnyttja hela den där födelsedags grejen för en gångs skull och drömma lite... Något bra måste de väl ändå vara tillför när man inte blir av med dem?

Hang on ;)

1 kommentar:

Pixi sa...

Hej!jAG HAR MEST SPUNNIT I LIN O TYCKER DET ÄR SMIDIGT O BRA MEN HAR SKAFFAT ÄVEN ULLFIBRER SOM JAG SKA PÅ SNART I HJÖST!!sÅ KONSTIGT,JAG KAN INTE LÄGGA TILL DEJ VARKEN PÅ INLÄGGSLÄNK LR PÅ MIN BLOGGLISTA ,HOPPAS VI ÄNDÅ KAN HÅLLA KONTAKTEN !!hA EN TREVLIG HELG !=)ojsan såg först nu att jag haft caps lock på men det får du ta ,hehe Kram =)