söndag 15 februari 2009

Ullkorg

Icke sa nicke! Här blev det ändrat i planneringen. Jag kände mig bara så tvungen att visa min nya fina korg som mor och syster kom hem med igår ifrån Pingstkyrkans loppmarknad. Äntligen har man en "särskild" plats för topsbanden tills de har blivit uppspunna vilket lustigt nog verkar ha börjat ta längre tid. Än så länge skyller jag det på att jag är borta så mycket. Får nog komma på en ny ursäkt vad det lider.

Sista av den bedrövligt ojämnt spunna shettlands ullen är upptvinnad och jag lär mig gilla welshen allt mer nu när den slutat klibba, men mer om det senare. Jag ska fortsätta spinna lite på min slända och beundra min fina nygamla korg. 15 spänn, kan ni tro det?

Vill bara tillägga att jag hoppas att ni fick den där härligt myskvällen igår (eller hur ni nu planerade den). Själv är jag fullkomligt salig. Syrran bakade tårta i år igen och vi satt alla och tittade på zombie-filmer tillsammans. Kan det bli bättre? =)

1 kommentar:

strömmas sida sa...

Vilket härligt fynd med den korgen.
Jättefin och praktisk.

Jag håller helt med dig. Mysa och vara snälla mot varandra, kan man ju
göra vilken dag på året som helst.

Smaskens med tårta för er igår.
Här var det en mysigt lugn dag och kväll också. Man får vara glad så länge ungdomarna trivs hemma på kvällarna.

kram
strömma