måndag 10 september 2007

En tidig jul & påbörjad klappjakt

Julen kommer tidigt i år, i form av ett fyra kilos paket från vartofta och tur är väl det. Torligen rör det sig om tre kilo läskiga akrylgarner (*burr*) men varpen är efterlängtad och lika så virkgarnet som jag nog har lite större planer för än vad som är riktigt bra, experiment brukar aldrig sluta väl så det är väl att föredra att sticka vidare och hoppas att nästa julklappsutdelning kommer snart (den 17 september - count down has started).

Julklapps jakten är vilket fall som helst påbörjad. September är här och den månaden lär väl flyga i väg på samma sätt som både novmber och december och ett tu tre så är det dan före doppardan (jag gör mig inga illutioner om oktober). Alines är mer eller mindre klar (sorry, gumman men inte en chans att jag låter dig veta vad). Katarinas är påbörjad, lika så faster Elisabeth och jag sitter med en stickning i knät som jag tror skulle passa mor min men sådant vet man aldrig i förväg, inte när det kommer till henne åtminstone - ja, se mödrar.

Bilder ska komma så snart jag har något konkret att visa, eller med andra ord känner att något projekt är riktigt, riktigt avslutat och kameran har slutat bråka med mig, vilket lär dröja men frukta inte - SuperTeknikern borde inte dröja allt för länge innan han blir tillgänglig, han måste bara sova ut efter en del problem på klubben och ett par långa arbetsdagar.

Ta vara på er alla och minns att vad som skilljer er åt är vad som gör er vackra och unika.

Inga kommentarer: