söndag 21 september 2008

"Låååågiskt"


Jag tror det har etabliserats för länge sedan att just den här kotten inte är lite.. udda. Skälet kan man säkert dryfta om länge men personligen tippar jag på förmycket barnasinne. Vilka andra skulle kunna tänka sig att gå in i just det där rummet de inte fick eller skriva precis det där blogginlägget som man inte skulle. Jag kan svära på att om någon sade att jag absolut inte fick skriva mer än något enstaka inlägg i månaden så hade jag förmodligen uppdaterat er dagligen om vad jag åt till frukost och vilken sko jag knöt först (jag knyter nästan aldrig mina skor om någon nu skulle råka undra).

Hur som helst.. igår var jag på pingstkyrkans secondhand och fyndade.. egentligen mer än vad som är lovligt. Både stickor, korgar, krukor... jag tror vi stannar där innan jag börjar skämmas på tok för mycket. I varje fall var ett par korgar och krukor med där i samlingen för - hör och häpna - hela 30 kronor. (Den här idioten ska tillbaka nästa vecka.) med min garnsamling i åtanke.

Så.. hela morgonen har jag sorterat (läs: i den utsträckningen det nu är möjligt för en hattifnatt som jag) garner. Stort tack till
Mia för det trevliga tipset om garn i krukor. Förhoppningsvis lever det lite längre än de krukväxter jag hade under tiden på internatet. Och vem det än var som sade att garn i korg var en bra idé måste ha varit mycket smart. Min "gräv så mycket du vill"-korg kanske inte sparar så mycket mer plats än "ditto"-kassen från Willys men snyggare är den i alla fall ;)

Det grön/gula garnet (bilden nedan) fyndade jag faktiskt också i går tre härvor för trettio spänn. Jag skämms. Uppriktigt.

Men nu har jag upptagit nog av eran tid. Och otroligt nog så har jag tänkt att upprepa det yttligare en gång. Du är en unik och värdefull människa, precis som du är. Låt ingen ta det ifrån dig.

Inga kommentarer: