måndag 29 september 2008

Seg röra

Känsliga läsare undanbedes. Följande blogginlägg lär innehålla både en del galla och andra bitterheter.

Mega förkylning på gång har väl aldrig gjort en människa glad men däremot garnshopping ligget helt och hållet på den positiva sidan. Sagt och gjort.. jag hängde med mor min runt halva stan för ljusglimten över att äntligen få köpa det där garnet till sjalen. Problemet var bara att de inte hade önskade färger inne utan de måste beställas vilket var svårt eftersom han skickade som minst ett kilo åtgången. Jag ville ha tre hekto. Lite av en frontal krock.

Tittade självklart på lite andra garner också men jag behövde bara visualiesera en överfull garnkorg där hemma (den jag visade på bild fast.. den har hunnit bli mycket mer välfylld) för att inse att det inte var en så god idé.

Den halva sjalen jag hade med mig blev snart avmaskad och det var bara att konstatera att det är bara att stuva undan på vinden och hoppas att mössen får tag på den. Nej, jag skäms på tok för mycket över så väl garnet som var en av mina tidiga kreationer som mitt dåligt komponerade mönster för att kunna visa upp det här.

Idag var också mitt första möte med den sjuksköterskan som skulle ersätta min psykolog under föräldraledigheten. Tack och lov hade man varit lite förutseende och tagit med sig sländan i all hast eftersom det knappast hade varit svårt att se att det bedrövligt spunna garnet nästan var slut. Till att börja med satt hon och såg helt "fascinerat" på min slända medan den snurra runt. Jag funderade mest allvarligt på om man kunde få henne att dansa wango om man lyckades pendla den lite försiktigt från sida till sida utan att wobbla (Nej, jag prövade inte). Saken var väl bara den att ullen tog slut så där halvvägs igenom och där fick man sitta utan stickning.. och utan att kunna spinna. En viss kotte hade räknat med att kunna köpa garn tidigare under dagen.

Jag måste hitta kattkammen snart.

Ni kan väl hela ramsan vid det här laget men jag upprepar i alla fall för säkerhets skull: Du är en underbar och vacker människa precis som du är. Låt ingen ta det ifrån dig.

Inga kommentarer: