söndag 18 januari 2009

Miss Missmatched

"När magen inte fungerar, fungerar ingenting"

Okej, min mage fungerar faktiskt men det verkar vara ungefär det enda. Resten har mer eller mindre gått skepprätt åt skogen. Det där med att matcha kameran med mina stickningar fungerar verkligen för när kameran är på rätt ställe så är stickningarna på fel ställe och vise versa. Praktiken är allt annat än bra för ögonblicket och än så länge så har jag inte lyckats utveckla en sådan praktisk ståaparat som hästar använder när de ska stå och sova. Det hade varit riktigt bra att ha ibland. Man saknar allt och alla hela tiden och undrar om det ska vara så här.

Jag vet att det inte alls är tänkt att vara så men jag är just nu trött på att tänka framåt och göra förändringar till det positiva som sedan far åt pipan. Det här har helt enkelt inte varit min vecka och jag tänker skylla på det tills jag orkar mer.

Små mysstunder med Flinga vid Matilda lyser dock upp framtills man tappar tråden bokstavligen. Så jag uppdaterar helt enkelt min lista för 2009 med:

♥ Sticka en kanin filt till finga för hennes födelsedag (påbörjad).
♥ Sticka upp de båda beställningarna innan deras bästföredatum (nästan klar med hälarna).
♥ Pulsvärmare (Stickade!).
♥ Brodera klart Nalle Phu - båda.
♥ Tvätta & Spinna upp den grå gotlandsullen från gångemad.
♥ Ta i tu med värmlandsullen.
♥ En tröja i vuxen storlek till...? - Har inte kommit ett dugg längre med vare sig mönster eller frivilligt försöksobjekt (både Emil och lillebror vägrar).

Och försöker rycka upp mig med att lista veckans tre höjdpunkter:
3: Fick min anmälan till ett par spinnkurser på Grötö bekräftat och fick veta att man var saknad på KarMas stickcafé. Det värmde riktigt! Jag måste försöka komma dit på onsdag eftersom det är min sista chans på ett par veckor.
2: Kroken till min Bare Bone slända är påväg! Jag kan knappt bärga mig. Saknar verkligen att spinna under veckorna men kan ju inte släpa med mig Matilda över allt.

Men det bästa av allt är att titta på Mighty Misty och hennes Psyduck med lillasyster medan man mummsar apelsinchoklad och dricker grönt te. Typiskt att jag alltid ska somna halvvägs in i filmer.

Jag ska försöka tänka på det medan jag åker upp i kväll och hoppas på en bättre vecka. Ta vara på er alla.

Inga kommentarer: