fredag 30 januari 2009

Dramadrottning ;)

Kommer någon ihåg det här? Jag beställde hem två kilo garn ifrån vartofta och undrade rent allmänt om jag hade förlorat förståndet men mer specifikt om jag skulle få sovit över huvudtaget.

Nej, det låter ju inte så farligt mycket egentligen men det var när jag var som allra mest inställd på att inte låta någa nystan vandra iväg lite obemärkt, köra ut de som ingen var intresserad av och försöka få resten att se lite prydliga ut. Än har jag inte lyckats.

Men jag får erkänna. Det mesta av det grå fyrtrådiga stickade snabbt upp sig. Eller.. rättning jag råkade sticka upp det mesta av det grå ullgarnet innom kort till en poncho. Kort sagt måste jag säga att jag kanske inte blev helt nöjd med modellen (men jag tänkte nog inte efter så mycket vare sig före, under eller efter stickningen) men uppriktigt så har jag nästan inte gått i något annat sedan den blev klar.


Tillsist efter mycket om och men så utnämnde jag helt enkelt E. som kamera ansvarig och jag undrar fortfarande vad som var mest besvärligt att plåta. Ponchon eller den där udda kotten i ponchon. "Kronärtsskocka!" blixt! Det var inte den enda gången jag vek mig dubbel. Till råga på allt så fick man höra att man var värsta dramaqueen så där framför kameran. Har ni hört?

Anyhow.. jag är i varje fall en mycket stolt hattifnatt över mitt nya verk men framför allt.. jag är en hattifnatt med en ny poncho ;)

Mönster: av Suss Cousins
Stickor: 8 mm rundstickor
Resultat: Love it!


1 kommentar:

strömmas sida sa...

Hej

Jag nattvandrar runt lite bland bloggarna och hamnade på din sida.

Jättefin schal och den ser så skön ut. Jag beundrar alla som är flitiga med stickor och nålar och allt som handarbetas och pysslas *ler*.

Natthälsningar

strömma i Östersund