lördag 10 november 2007

Nostalgitripp

Den här bilden saknar all relevans för den här bloggen men Gräddkola som kaninungen i min famn heter var är bara för bedårande - då två månader gammal, cirka en månad före vi hämtade upp henne på min gamla skola. Det första min lilla syster utropade hade ingenting med Kola att göra utan formulerades så vackert; "Varför klipper du inte ditt hår kort och färgar det så där rött igen?!"

Min hårfärg och frisyr är självklart otroligt viktigt och därav kommer ingen i närheten av mitt hår förens i yttersta nödfall är min enkla förklaring.

Spinnrocken har otroligt nog fått stå stilla ett tag (alla mördande blickar började te sig som dödshot) och i stället så har en julklapp äntligen blivit avslutad och en andra halsduk. Utan bättre vetskap om vad jag ska hitta på till den andra hälften så är det en fristickad sjal på gång (nej, tyvärr det är inte en massa roliga restgarner som går åt.. utan mer en sjal som stickas utan mönster - tråkmonstert moster Mikaela är i farten igen). Vi får väl se hur det går med tanke på hur sådant jag brukar hittar på brukar sluta (Tufso-strof) men lyckat resultat bör resultera i tillgängligt mönster, om jag nu kan komma ihåg vad jag stickade det vill säga och äntligen börjar förrådet med läbbiga acrylgarner sjunka, fast.... ganska så gosiga är de ändå, så något lämpligt hem i någon form borde det ju kunna gå att finna.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Fin hårfärg!

Eva i Halmstad sa...

Skoj och hitta din blogg kommer tillbaka senare, ha de så gott så länge, Eva.