tisdag 6 november 2007

Motsträviga maskor och mördande blickar

"Sniff snörvel snörvel" låter det på ett ungefär här nu bakom dataskärmen och ett allvarligt missbruk av grönt citruste har börjat uppstå. Orsak? Förkylning, halsont, ett kyligt hus och ett allvarligt behov att kura ihop sig. Jag skulle ha varit på väg till angered just nu men verkar få nöja mig med att karda på egen hand (det vore inget annat än taskigt att smitta dem med).

Så nu sitter man här, tillfälligt banlyst från spinnrocken av lilla systerns katt - underskatta aldrig Tufs mörka blickar, men för livet är ett vanlig symptom - och försöker komma på något lämpligt att berätta eftersom halvägs in i halsduken så började händerna att krampa.

Jo, stressen inför marknaden börjar väl kännas vid numera och så är det självklart alla julklappar. Vad ger man sin lillebror eller sin far som inte ens har haft på sig halsduken han fick förra året? Hur omtyckta klappar är brukar jag mäta i hur fort det blir använda. En riktigt omtyckte jul klapp är som mössan Katarina fick förra julen (eller var det året innan det?). Den åkte fort på och har nästan inte åkt av sedan dess. En "mindre omtyckt" är den som åker upp på hyllan, välsynligt men i slutändan inte ens petas på.

En idé kan ju vara att följa våran allas idol Annas utmärkta förslag på julklappar. Helt enkelt printa ut mönster och låta beslutet vara upp till dem, hurvida det faktiskt vill ha dem eller inte, kort sagt. Jaja, hälften är i alla fall helt klara och det är åtminstone sådant jag vet önskas.

Nej, det är väl ingen idé att grunna mer över det. Ska bara kika in på ett par bloggar som jag verkligen är nyfiken på för att se om det dykt upp något nytt (ja.. jag ska försöka bli bätte på att komentera) innan jag återvänder till min mugg te, stickning och Nalle Puhs magiska värld för att försöka hinna med lite mer innan marknaden.

Minns att du är både unik och värdefull som du är. Låt ingen tuta i dig något annat.

Inga kommentarer: