fredag 16 november 2007

Enformiga snoddar

Hårsnoddar i mängder... tro mig, jag är mer än lovligt trött på snoddar vid det här laget. Lite för lätt med sina "lägg upp tre maskor, för tillbaka dem på den vänstra stickan, sticka tre räta maskor, för dem tillbaka till den vänstra stickan osv". Tråkigt är väl ordet. Saknar utmaningen.

Fast... den roliga biten med pärlor är fortfarande kvar ;) I vanliga fall så ska monteringsarbetet skys in i det sista. Alla skäl som kan tjäna som undanflykter ska in i tjänst omgående, men det där med att pärla är faktiskt rätt kul.

Mor min fick en sådan hårsnodd i går kväll i födelsedags present (Grattis!) men tyvärr har hon vägrat att ställa upp på bild. Efter att ha blivit runt jagad ett par varv var lilla hyperkittliga jag tvungen att ge upp tack vare ett par garv för många och en stor portion andnöd. Ska se om jag inte kan få någon annan att ställa upp sedan... Återkommer om saken.

Vad som däremot är skarperligen insperade är en text jag snubblade över rätt nyligen; "How to be a bad as knitter". Har redan börjar grunna över en Bad ass knitter-väska och möjliga mönster/lösningar. Får väl be till gudarna att jag inte schabblar bort det här också. Bästa garnet för det borde väl vara från min egna spinnrock? Hoppas ju på att kunna få in lite vit ull i febuari och svart har jag fortfarane mängder av. Om nu somliga kunde sluta blänga.


Alla läskiga monteringsarbeten måste dock gå före

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Man kan aldrig ha för lite hårsnoddar:)

Anonym sa...

Låter ju riktigt kul.. nästan så man blir sugen på att lära sig själv ju ;D