fredag 28 december 2007

Bästa jag har gjort


"Allting är vackert innan man har gjort det själv" spekulerade en självkritisk jag vid Matilda och minns alla de gånger man har satt sig ned och bara vetat att det här skulle minsann bli det bästa jag gjort. Eller åtminstone fram tills man sitter där med resultatet i hand och konstaterar att jo.. det blev kanske bättre än vad man gjort tidigare men det blev väl inte riktigt lika fint som man tänkt sig?

Jag får ju erkänna att det finns en hel del bloggar här på nätet som jag hämtar insperation av speciellt när modet tryter. Ett sådant fint exempel är väl ändå den allvetande Monica (som jag dessutom måste tillägna ett stort grattis till 43 års dagen idag) eller varför inte Eva som alltid stickar så otroligt fina saker. Vem kan förresten påstå något annat än att Ulricha är helt fantastisk på vad hon gör? Jag ska väl inte ens gå in på hur mycket jag avundas Ingrids kreavitet.

Det är inte utan att jag undrar om jag hade tyckt att deras vackra kreationer hade varit lika fina om det var jag som hade gjort dem. Vilket som så tänker jag nog fortsätta att beundra dem och hoppas att jag någon dag ska bli lika duktig.

Nej, nu får jag väl sätta mig vid Matilda igen och för de som undrar så är jag helt säker på att det här kommer att bli det bästa jag har gjort.

Inga kommentarer: