måndag 17 december 2007

Senaste


Så sitter man här och snörvlar igen. Nejdå, jag är "aaabsolut" inte sjuk och definitivt inte "bedyld", trots att man sitter och knapprar halstabletter, sörplar te och mer eller mindre "knarkar" stickningar om Emil påstod sist han var här i huset ("Du klarar dig en liten stund utan att knarka din stickning") och här går en del av de gammla läbbiga acrylgarnen som man kommit att förakta så. En liten fotpläd i det där oranga garnet hon tyckte så mycket om ska det bli och om det räcker även till en "Tigger"-halsduk. Jag är nämligen mer eller mindre säker på att jag ska ha lite svart garn, också acryl i ungefär samma stickfastighet.

Jo, jag får väl medge att jag är nästan sjukligt besatt av skämma bort min lillasyster.
Matilda har tyvärr fått stå och vila ett tag men i gengäld har det kommit hem lite underbar lammull och en grå ull som jag knappt kan bärja mig att få börja använda. Allt ihop från en gård, ett par mil söder om göteborg som är intresserade av ekologiskt bruk. Det är ju inte utan att man känner sig lite stolt som uppmuntrar till sådant positivt.

Stickade upp en sjal av lite av det garn jag spann upp tidigare av det svarta. Slätstickad och verkligen inte avancerad men verkar bli varm och mysig (nänä, den behåller jag själv). Just nu ligger den på tork och jag kan stolt påstå att det är första gången jag försöker mig på en blockning. Alltid ska man lära sig något ;)


BloggRegistret.se

Inga kommentarer: