söndag 30 december 2007

Så var de tillsammans igen


Så.. då är hingsten hemma i stallet igen. Vilket är helt toppen! Okej, det innebär att vi måste försöka hitta en ny fodervärd till honom samtidigt som vi letar efter en till hans yngre halvbror. Båda två är egentligen helt underbara att hantera (hingstar till trots) men jag antar att det krävs ett speciellt handlag för att fixa det riktigt riktigt. Synd var det egentligen att det inte funka helt och hållet nere i skåne.












De är riktigt trevligt att se de båda tillsammans igen och det verkligen värmer hjärtat. Jag har ju kännt de båda sedan de bara var några timmar gammla. Eller om man bortser från Justin (som första tanken var skulle få heta Just In Time men som fick bli Justin Time för att far satte emot med ett "Han kom då inte i rätt tid!") som föddes medan jag fortfarande var uppe på Strömma och fick vänta till nästa helg. Föräldrar och lillebror däremot krockade påvägen hem från Strömma vid den fölningen.


Sötnosen Jusse låg nog allt och nanna när jag kom in och det var nog inte utan lite dåligt samvete för att jag nästan dåsa till där med honom igår. Hade det gått hade jag nog låtit honom sova i min säng om nätterna för ingen är så kramgo som våran diva ;)

Kan nog inte låta bli att visa upp bilderna på kaninerna också. Min fluffboll Beata är den svarta lurvtotten =)

"Min lillebrors kanin" (Det blir jag som får ta hand om henne men det gör inte mig så mycket ^^) Kola. En riktig kelgris och förmodligen en riktigt bra barnkanin trots att hon är lite höjdrädd.

Jo, jag vet om att hon ser lite små "skabbig" ut just nu men min gammla flinga är mitt uppe i en fäll period. Borde kanske ge henne lite linfrön men hennes mage är otroligt känslig. Men det här är en av mina första kaniner och min stora glädje ;)

Jag kanske borde påpeka att bilderna till trots så är hon inte röd ögd heller utan det är snarare jag som suger på att fotografera x'D

"Bamseluvan" blev faktiskt klar i går kväll. Tyvärr lyckades jag nog inte få till någon bra bild utan får hoppas att den här duger.
Så var det mitt senaste projekt med Matilda. Vitt lamull som jag nog tvinnar ihop med en härlig grå ull från Gångemad. Riktigt spänd på vad det kan bli =)

Det var nog allt för den här gången. Ta vara på er ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men... åhhh vilka charmbollar (kaninerna)! Och vilken fin spinnrock, du ser ut att ha.

Och jädrans vilken lust jag fick att rida (är gammal dressyrryttare). Måste vara trevligt att ha så mycket djur omkring sig :-)

Ha en trevlig nyårshelg!