tisdag 7 oktober 2008

All ull är nödvändigtvis inte lämpat för att spinna

Jag erkänner.. det var förmodligen bland de mest idiotiska idéer jag kunde komma på men när jag beställde från panduro under deras rea så passade jag på att beställa *host* "lite" av deras ull det vill säga i närmare ordalag sex hekto i fägerna svart, mossgrönt och rött med tanken om att man kunde testa spinna ull för mindre än femton spänn hektot. Låter ju fint.

Vad jag inte tänkte på var att det var ull avsedd för tovning och även om det inte kräver att det måste vara sämre ull så finns det ju inga krav på att den ska vara lämplig för att spinna garn på min Matilda.

Vi har i alla fall kommit en bit i morse och har båda konstaterat tillsist lite trumpet att det får väl bli "effektgarn" eftersom vi inte kan få någon riktig kontroll över hela processen.

Har också fått ett samtal från Vävlyan om att det gick! Garnerna till kollegans sjal går att beställa och ska vara framme senast onsdag så på måndag ska jag till Majorna. Lite tråkigare var väl att jag missade hela broderigrejen på hemslöjden igår men ny chans på biblioteket på torsdag kväll. Får se hur mycket man orkar och hinner.

Som alltid: Du är en unik och värdefull människa exakt som du är. Tänk aldrig något annat om dig.

Inga kommentarer: