söndag 5 oktober 2008

Olika stickor och hemslöljds träff

Idag är det lite som väntar. Håller på att slänga in ett par rader medan jag håller på att göra mig i ordning. Idag är det nämligen öppet hus på Inlands Hemslöjdsförening och som den sucker jag är för traditionella hantverk så är det ju bara nånting man inte får missa. Det var mor min som fick tipset om det här på någon förensnings då hon snubblade över en spinnerska i Kungälv.

Jo.. jag är nog kanske lite väl exhalterad över det här men det verkar så otroligt att jag är rädd att jag ska glömma kameran.

Måste dessutom en sväng till mina morföräldrar för att prata stickning med min mormor. Den damen håller in med mycket som hon kan, och kan kan hon. Rädd för att det är så med många äldre och det kanske är just därför man verkligen ska försöka lära sig mer om våra traditioner innan de går förlorade.

Hittar fortfarande inte min sista stickning utan får nog snällt ringa in till Västtrafik för att höra om de har hittat den. Sist jag minns den var liksom på vägen hem från C. Så.. man har skrivit ut lite tekniker från
VK och provstickar några pyttesmå provlappar. Precis rätta medicinen för en omotiverad stickerska ;)

Kunde förresten konstatera att stickorna jag köpte igår var.. lite ojämna. Kort sagt: det var två olika stickor. 4.5 mm och 5 mm. Sitter och funderar på om det är någon stackare som köpt precis som jag eller om ägaren råkat förväxla och sitter själv med motsvarande alternativ. Lite tråkigt vilket som.

Nej, nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och försöka komma iväg. Glöm bara inte bort att du är en unik och värdefull människa precis som du är. Låt ingen ta det ifrån dig.

Inga kommentarer: