onsdag 8 oktober 2008

Skam den som ger sig

Jag - ...spinner lite.. jag varnar redan nu för svordommar...
Mor - Aj.. går det bra eller?

Man kan ju undra men lite resultat har det ju blivit trots den frusterande regressionen tillbaka till nybörjarstadiet. Garn blir det i alla fall.. eller åtminstone något som påminner om garn. Jag är inne i andra spolen som förhoppningsvis blir klar ikväll. Får väl se när det blir tvinnat för imorgon ska jag hämta garn. Känner mig som ett barn dan före doppardan. Har dessutom fått veta att bärarens fysik är väldigt jämnförbar med min egna.

Hur tusan ska jag kunna släppa den sjalen ifrån mig sedan?

Äsch! Man har väl vuxit upp med hästar. Man för väl köra någon sådan där sjalavvänjning eller något. Det löser sig. Men sedan kan jag väl få lov att sticka en svart åt mig själv? Snäääääälla...*


*Obs. Författaren är ganska hög på te och bullar, och inte minst flummig. Borde inte det ses som förmildrande omständigheter för dessa barnsligheter?

Inga kommentarer: