fredag 7 november 2008

Mjuka ska klapparna vara

Vad är det första man gör när man får ett sms-avi om att det väntade paketet ifrån vartofta äntligen har kommit in på andra sidan av om göteborg plus några mil? Självklart sätter man sig på bussen det första man gör för att hämta ut det.

Vad kan jag säga?
Jag älskar mjuka paket!

Jo, jag får väl erkänna att jag redan har varit där och norpat en härva av vardera sort för att prova med lite olika stickor. Är väl inget att muttra över tycker man nästan eftersom informationen på banderrollen var väldigt knapphändig. "Spara banderollen" läser jag på den men anser inte att det är mycket på den som är värt att spara.

Dessutom är jag nästan lite jobbigt stolt. Jag är inne på mitt femte nystan den här veckan och har nästan stickat klart en lång halsduk (av det där slaget som får de nya arbetskamraterna ställa frågor som exempelvis "Räcker den inte?" eller komentarer som "Aha.. jag trodde du hade stickat på den i typ två år").

Fast allt det där dras ner från den ärofyllda sockeln ner till smutsen av jag, borsett från mitt ljuvliga paket, lyckats sponsra
Karma med dels den dyraste muggen te jag druckit hitentills men också yttligare ett garnköp. Fast det visade sig att ett av nystanen var i fel färg så det var bara att släpa med.. låt kalla henne Anna (ska bli en julklapp och jag är inte helt säker på om hon läser min blogg eller inte så ni som var med i onsdags på Karma - sssssch!) till Deisy för att köpa ett tredje men nu är det i alla fall rätt och jag tror hon kommer att bli nöjd.

Kom ihåg att du är en unik och värdefull individ precis som du är. Låt ingen ta det från dig.

Inga kommentarer: