tisdag 23 februari 2010

Ny familjemedlem

Jag undrar lite smått om det här inte är en särdeles blyg liten rävtös för jag tror jag aldrig varit med om något så svår fotograferat. Med undantag av en unga fröken Ellenor förstås. Fast där har vi i alla fall en rad med bilder av hennes nos.

Vixen där emot som trillade ner i brevlådan från Spinnspiration som självklart blev omdöpt till Vixie på nolltid. Och låt mig säga så här; hon är ljuvlig!

Viserligen en liten lättviktare bland sina kamrater men vi har redan blivit goda vänner. Det är skönt. Jag behöver en liten paus ifrån den fyrkantiga sländan som bara vägrar sluta att wobbla. Får jag in en riktigt bra snurr så wobblar den bara lite men annars skulle man kunna tro att man hamnat i en poltergist film som den håller.

Nej, vi kommer inte överrens just nu alls. Vilken tur att Vixie trillade in.

You spin me right round, baby ;)

p.s. Det är silke jag och Vixie jobbar på. "Eire" färgad av Tina på Spinnspiration så klart. Färgerna är mycket finare irl. Morfar tycker om att skämta om att det är sytråd jag spinner.

Inga kommentarer: