fredag 26 februari 2010

Sländskyddslagen

Härom dan beklagade jag mig för en bekant, bara det illa nog, men jag försökte vilket fall som helst bolla idéer om vad man skulle kunna göra med den fyrkantiga sländan som helt enkelt bara inte vill sluta wobbla. Trissan sitter snett helt enkelt.

Jag trodde att jag dog när han glatt och käckt klämde ur sig; "Ja, men vi knäcker lite där och limmar lite där så kommer det att bli bra."

Strider inte det emot någon sländskyddslag? Man ska inte utsätta sländor för onödigt lidande?

Självklart så var man ju bara tvungen att demostrera då vad man menande. Jo, den wobblade definitivt. Det var ju oundvikligt... eller något åt det hållet men illa var det inte.

Smack! Den åkte rätt ner i golvet.

På plussidan så wobblar den lite lika mycket längre. Nackdelen är att trissan sitter såpass löst att jag knappt vågar peta på den, än mindre spinna - utifall den skulle fara i golvet en gång till.

Så för eller senare måste jag knäcka lite där och limma lite där men jag drar mig nog en liten stund till för det.


Spinn on ;)

1 kommentar:

Varkenoch sa...

Låter som om stackars sländan har en omfattande operation framför sig... Men så länge kirurgen är skicklig borde ju allt gå bra, eller hur?