torsdag 20 mars 2008

Mellan varven

Eftersom min mor har lyckats föra sin syntom vidare av sin förkyldning även till mig så har jag försökt tröstat mig med lite musik man blir glad med. I mitt fall domineras det av band som Good Charlotte, Three Days Grace, Avril Lavigne, Foo Fighter och så vidare så mellan varven så kan det låta så här över halva huset: "Somewhere beyond hapiness and sadness I need to calculate what creates my..."
"Mikaela.. Håll skäft!"
Okej.. jag kan ju inte säga att jag inte förstår dem. Trots allt fint som har yttrats om min *host* skönsång så kan jag faktiskt inte sjunga. Lägg till mitt tillfälliga kraxande och snörvlande så kan det inte låta särskilt vackert.

Fast när jag använder uttrycket "mellan varven" så är det nog ganska bokstavligt. Häromdan kom min morfar förbi med en tröja som malen har haft som festmåltid - tänk de rackarna har redan huggit in på påskbordet - och undrade om jag ville ha den. Eftersom jag forfarande tror att det nog går att få ut några trådar av den (jättefint blått ullgarn) så har jag lite pyssel framför mig om jag ska få ihop till ett par nystan till för restgarnsfilten. Eventuell mal har redan fått lov att göra mamutarna sällskap i historien men jag lovar, jag ska be en bön för dem i kväll.

Som vanligt.. minns att ni är såväl värdefulla och unika som ni är. Låt ingen ta det ifrån er.

Inga kommentarer: