lördag 1 mars 2008

Rapport: Februari (del 2)

Det här är resultatet av en av mina sömnlösa nätter, eller snarare minus ett par kardflor (jag hann att spinna lite innan kameran blev påkommen). Det är egentligen en ganska perfekt syssla för sena kvällar. Det kräver inte så mycket finess eller nått och lämnar huvudet åt tafatta försöka att somna. Tid? Cirka en... åtta Dark Angel avsnitt skulle jag tror.

Ingen vidare illustrativ bild men yttligare en pärm har fått sig ett nytt ansikte - rätstickat den här gången - mycket eftersom min gamla pärm börjar bli överfull med mönster. Den stora frågan är väl mer eller mindre om jag någonsin kommer att hinna att sticka upp allt.

Jo.. det här är faktiskt ganska genant. Den här grytlappen har varit klar sedan hösten och var tänkt lite i jultemat, därav färgerna, men de där sista trådarna.. Den har nog tålmodigt väntat i några månader men nu är den i alla fall i full använding och är helt klart min favorit i köket. Dubbelstickad i Alaska från Drops så den är både värmetålig, tjock och jättego. Riktigt mörka chokladmuffins efter min lillasysters något nyttigare recept utan margarin och bara halva sockermängden (jag mailar jättegärna receptet ;)). Självklar frossa i köket.

Det slutgiltiga resultatet av Februraris fibrer från Spinspirations månadsklubb. En lång, lång scarf som är mer eller mindre lika tunn, inspirerad av ett av Suss Cousins. Jag fullkomligt älskar hur färgerna skiftar och det känns verkligen som en fullträff. Fort gick det också. Fyra timmar allt som allt på att lägga upp, sticka och avsluta. Kommer verkligen bli fler i framtiden även om det här var det sitta för förra månaden.

Ta vara på dig och minns att du är unik och värdefull precis som du är.

1 kommentar:

teresa sa...

Tack för din rara kommentar om rosa. Fast jag tycker nog eg. att "tanter" ska akta sig för rosa... Om jag nu är en tant, eller flicktant...
Din grytlapp var verkligen jättefin!