lördag 1 mars 2008

Projekt klara under Februari & lite annat smått och gott (del 1)

Bara för att jag har varit lite tyst ett tag så innebär det ju inte att stickorna har varit stilla. Inte helt i alla fall. Jag har haft ganska kul idag med att tömma kameran på den sista månadens bilder och skulle nog gärna vilja dela med mig lite även om jag förstår att det mesta är mer begripligt om man var en del av händelsen. Jo, jag vet.. min familj (inklusive mig själv) är en enda bunt knäppgökar och dårfinkar men de är lika underbara ändå.


Min lilla underbara nalle Teddy som jag har haft sedan jag var två år, passar min stickning för att hålla borta nyfikna och klåfingriga syskon. Jag blir visserligen jätteglad när jag ser dem försöka sig på hela den här sticka grejen och förser dem gärna med både stickor och garn men tappade maskor och annat i mina egna stickor känns lite granna.

Den sjalen var inte ett dugg kul att sticka även om färgkomponeringen tydligen uppskattades (syrran hänförde till blåsiga hav). Den blev faktiskt klar efter en tids gäckande.

Min lillasyster roar sig med min restgarns korg och envisas med att den ska hon bära runt på stan. Vad jag ska lägga mina restgarner under tiden har hon inte lyckats komma på ännu.

Vi har en knasig vana att fotografera en hel del av vad vi äter. I varje fall om det är något smarrigt som min lillasysters hembakta semlor med egen gjord mandelmassa och allt.

Yttligare ett av min lillasysters smarriga bakverk, en alla hjärtans dag tårta och jag lovar.. den var lika smarrig som den ser ut. Okej, min lillebror höll nog inte med men han har aldrig tyckt om riktigt mörk chocklad.

Fortsättning följer ;)

Inga kommentarer: