onsdag 21 juli 2010

Den Efterlysta Tävlingen


T Ä V L I N G


"Den lilla skabbiga" som Focus kallas lite kärvänligt så här på ålders höst var min första ponny. Det var honom jag började rida på som två åring och så där en tjugo år senare så hänger han med än. Det är härligt att se även om jag har vuxit ur honom sedan länge. Även om Peppe var min själsfrände och Timmy min drömhäst så har den här lilla knatten en särskild plats i hjärtat. Är de bara rätt uppfostrade så finns det nog inget bättre än en kramgo shettlandsponny.

Så min fråga nu är hur många år har han nu fyllt?

Den som gissar rätt eller kommer närmast vinner. Om det är fler än en som gissar rätt så lottar vi helt enkelt. Tävlingen är öppen fram till tisdagen den 28 Juli.


Hur gärna jag än skulle vilja spinna garn till er alla så finns där uppenbarligen lite begränsningar. Men ett härva entrådig BFL har jag i alla fall lyckats plocka fram. Det är 50 g i färgen "puder" från SpinSpiration och uppmätte ca 260 m.

Bara för sakens skull så slänger vi in en härva två trådig shettlandsull (eller för att vi direkt kommer att tänka på små söta shettlands ponnysar) i naturbrun färg. Eller så kan ni se det som ett tack för att ni låter mig gnälla lite då och då.

Glöm bara inte att bifoga mail eller blogg så jag kan kontakta er sedan.
Vore så dumt om jag inte visste vart jag skulle skicka garnet ;)

Kom ihåg att ni är unika och värdefulla
precis som ni är. Låt ingen ta det ifrån er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet exakt hur gammal han är Focus (Coccos) men jag är väll utesluten ur tävlingen. Kram pappa

Pixi sa...

Oj vad svårt men tippar på att han måste vart 2 år för att bli inriden ,nja kanske 1,5 men vi säger 2 år sen lägger vi till 22 år så minst 24 år måste han vara och så var du 2 år ,då måste han väl varit inriden ett tag innan du fick rida på honom så nåt med 24.5 år..hehe..Blev det rörigt nu..tänker högt men mitt svar är 24,5-25 år..(hoppas jag har rätt)hehe..Jättefin blogg du har o så duktig du är på att spinna!!=)
du hittar mej på min blogg men även här.poccahontas_69@hotmail.com

miastick sa...

Oj, vilken tur att jag läste kommentaren ovan, jag har ju ingen koll på hästar. Jag gissar på 26 år. Roligt med tävling!

Varkenoch sa...

Jag gissar på 27!