måndag 26 juli 2010

Trance & Techno

Så det var en chill dag för mig och Emoll, med glass och secondhand fynd. Ett grönt nystan entrådigt garn, en svart nät-tröja fick följa med hem men bäst av allt knappen. Jag råkade snubbla över yttligare en knapp som för tankarna till den svenska militären och kunde helt enkelt inte låta bli.

Än har jag inte hunnit bli en storsamlare av knappar. Det är så sällan jag har skäl nog att använda dem och då kan jag lika gärna söka vad jag behöver då men de här knapparna... jag vet inte. Det känns bara som de hör hemma här och någon dag så kommer jag att göra något fint med dem - när jag vet var de ska vara.

Emoll stod och tittade på en väst. En sådan ville han ha. Fast svart. Fast inte i läder. Jag kan inte låta bli att le. Vi är kanske båda födda i fel era.


Live, Laugh & Love

Inga kommentarer: