lördag 19 januari 2008

En vanlig lördagsmorgon...

Måste bara nämna min kära fars frågeställning. För alla de som känner mig vet de väl om vid det här laget att jag och våran vedpanna inte alls går ihop. Den sätter sig på tvären och jag tjurar över att den inte alls vill brinna. Så jo jag förstår gott och väl far min när han får ur sig "Du tänkte ju flytta till en liten röd stuga med typ fotogenlampa.. hur hade du tänkt att hålla värmen om du inte kan elda?"

Jag hävdade och gör det fortfarande så där en fem minuter senare att jag helt enkelt får skaffa mig en pyroman till karl.

"Var hittar man en sån?"
"Jag vet inte.. man får väl kolla brottsregistret eller nått"

Jag tycker visserligen att det inte var så många år sedan jag lyckades sätta fyr på mina egna jeans. Borde inte det räknas som ett visst mått av... pyromani?

Inga kommentarer: