söndag 6 januari 2008

Senaste garnfångsten

Tyvärr blev det in bra bild på mössan jag stickade från lillasysterns julklapp men däremot på den första pulsvärmaren. Dock blev man lite trumpen när man möttes av tre olika knutar längs med varven. Nåväl, den andra pulsvärmaren är upplagd och det blir nog en kort en utan hål för tumme. Knasiga jag föredrar lustigt nog att bära dem en och en (helst på höger hand).

Lite spunnet har det blivit i alla fall, en del upptvättat och en del inte än. Har faktiskt varit lite duktig och fått fotograferat lite och ett par härvor har till och med hamnat på tradera.

Längtar redan till Beas nästa klippnin så det blir lite mer angoraull att spinna upp. Det har faktiskt varit storstädning på mitt rum (som till och med är något mindre än Flayans box där ute >.<), eller åtminstone en på börjad, i hopp om att jag ska kunna knö in matilda där. Inte särskild troligt men man kan ju alltid hoppas.

En av de härvorna jag lade ut på tradera. Tämligen nöjd ändå trots att det var första gången jag tvinnade ihop två olika färger. Jag brukar vara ganska konservativ när det kommer till färger och stilar men det här var faktiskt ganska kul.
Såpass kul att jag beslöt mig för att göra en andra härva. Det är en spole kvar så ska den tvättas upp den med. Tycker dock rätt synd om min härvel som får stå så dumt och inklämt.

90 gram vit lamull spannas också upp och en annan blev nog ganska förälskad direkt. Riktigt mysigt att hantera. Jag vet dock redan att mina härvor ser för bedrövliga ut. Någon gång måste jag lära mig hur jag vrider dem rätt.

Och så som en avslutande bild så får det nog bli på en liten överraskning till en härlig stickerska jag träffade ute på Grötö. Knasigt nog visade hon sig sedan vara mor till en av mina bekanta. Det var nog ganska lätt att konstatera (och gjorde med all säkerhet upprepade gånger) att världen är bra liten och Göteborg inte alls så stort som man tror.

Inga kommentarer: