onsdag 9 januari 2008

Tävling!


Så.. nu är det en stor utrensning på mina garner i hopp om att kunna göra lite plats för Matilda på mitt rum - en funktionell plats - och vad som ryker nu är restgarner. Vi snackar alltså gammla läbbiga ackryl garner sedan jag började sticka för en åtta - tio år sedan. Jag fick mig ett ryck i går kväll och började virka ihop dem med en virknål 7 till... ja, vad?
Jag tänkte faktiskt köra en liten tävling här för att göra mig av med ett nystan till hur mycket det än smärtar mig. Det rör sig om ett 50 grams nystan från Hjertegarn som de verkar ha döpt till Hjerte Boucle. Ett rätt mysigt nystan som nog skulle räcka till en mössa eller vad man nu skulle känna för.
Allt jag vill i gengäld att man dumpar en liten kommentar med en gissning om vad det ska bli och vad det ska användas till (Jag kan ge en ledtråd redan nu om det inte kommer att bli en filt för att värma sig med) men man får nog skynda sig en aning för deadlinen är när när virkningen är klar och jag kom nog i alla fall halvvägs igår kväll så det borde inte dröja länge.

Vinstnystanet ;)



4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Kanske ska de bli en leksaks orm.
Tack för titten hos mej, jag försöker att hålla mej från att krossa flaskan omgående.
Ha de gott, Eva.

Anonym sa...

jaa du, nån sorts halsduk, kanske? ^^

Unknown sa...

En härligt värmande sjal?

Anonym sa...

Jag tror det blir en halsduk/sjal med mormors rutor