lördag 19 januari 2008

Ny härva och fortsatt rensning

Igår kom posten med en efterlängtad men kanske inte så fullt hemlig överraskining. Svart och blå merion/silkes fibrer. Gissa vem som inte kunde lämna Matilda den eftermiddagen. Jag som vanligtvis inte är så förtjust i färger blir ändå glad över den nästan nylonblå färgen och lystern i den svarta tråden. Det är väl detaljer som inte kommer fram så väl här men jag blev ganska såld direkt.

Det var så till och med far min kunde få ur sig "Det var väla snyggt" trots att sagda person hade tittat på mina första hemmaspunna härvor och sagt "Ser bra ut. Grattis!" Man kan nog lugnt påstå att man inte var helt nöjd med det omdömmet för där hade man suttit och slitit i timtal och så lät det som man hade vunnit tjugofem spän på Triss. Jag får väl medge att de kanske inte var någon större hit men de utgör en värmande del i min favorit sjal.

Man kanske kan påstå att det var precis den där kicken som behövdes för att komma igång igen efter min senaste låga period som inte direkt har kännts bättre sedan de där tjejerna blev påkörda utanför oss. Tråkiga är att GP verkar vara de enda som har skrivit om det och enbart på webben så frusterande nog så vet vi fortfarande inte hur det gick för dem. Kungälvsposten ska inhandlas för att se om det står något om det där.

Så har man påbörjat en ny sjal också trots att man borde ha nog av UFOn liggandes vid det här laget men det här skyller jag på att de tre nyanserna av blått är hämtat ur mitt garnförråd som borde dras ner drastiskt. Några nystan borde försvinna den här vägen i alla fall.

Datumet för nästa marknad man ska delta på har tillsist kommit fram. Kärna Marknaden (som är en personlig favorit) kommer att hållas i "Kärna City" den 2 Maj och åtminstone en hattifnatt här borta ser frammåt även om det är en aning stressande.

Nej, nu måste man nog snart lägga ner om man ska kunna bli av med några meter till.

Ta vara på er alla ;)

Inga kommentarer: